Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika rodičovství dítěte s poruchou autistického spektra
Duková, Martina ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem rodičovství dítěte s poruchou autistického spektra (PAS) a zaměřuje pozornost na jeho specifika a odlišnosti v rodinném fungování. Kapitoly teoretické části vymezují pervazivní vývojové poruchy v historickém kontextu, definují jednotlivé typy poruch autistického spektra s důrazem na konkrétní charakteristiky deficitních oblastí vývoje a pojmenovávají specifické aspekty rodinného života. Velká pozornost je také věnována diagnostice a možnostem pomoci a podpory rodičům autistického dítěte. Těžiště praktické části tvoří kvalitativní výzkum, jehož cílem je zachytit a detailně zmapovat důležité momenty z různých oblastí soukromého života tří rodin a porozumět jejich subjektivní zkušenosti rodičovství dítěte s různými typy PAS.
Sociální služby pro rodiny s dětmi s PAS
NOVOTNÁ, Kristýna
Bakalářská práce má za cíl zjistit, jaké sociální služby využívají rodiny s dětmi s poruchami autistického spektra. Práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou a na výzkumnou. V teoretické části nalezneme čtyři kapitoly. V první kapitole je definováno onemocnění PAS jako takové, ve druhé kapitole problematika onemocnění PAS v rámci rodiny. Třetí kapitola se týká sociálních služeb, které jsou těmto rodinám nabízeny, a v poslední kapitole nalezneme popsání sociálního zabezpečení pro tyto rodiny. Pro dosažení určeného cíle byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Pro výzkum byly vybrány rodiny, které mají dítě ve věku od 6 do 18 let s PAS a využívají sociální služby. Rozhovory proběhly celkem s osmi informanty, z nichž někteří byli z mé širší rodiny a ostatní byli vybráni pomocí metody sněhové koule. Následně byly rozhovory doslovně přepsány a vyhodnoceny skrze otevřené kódování, technikou tužka a papír. Bakalářskou práci lze použít jako studijní materiál nebo jako zpětnou vazbu zejména pro organizace, ve kterých rodiny s dětmi s PAS využívají sociální služby. Z výsledků práce vyplývá, že rodiče dětí s PAS využívají 5 sociálních služeb, prostřednictvím kterých mohou využít volný čas buď pro sebe k odpočinku, nebo k péči o další členy rodiny. Bez sociálních služeb by si rodiny jen těžko představily jejich každodenní fungování, které je s nemocným dítětem velice náročné.
Didaktické pomůcky a jejich využití v praxi pro žáky s autismem na 1. stupni základní školy
MAJEROVÁ, Markéta
Cílem diplomové práce je na základě výzkumného šetření zaměřeného na připravenost učitelů 1. stupně ZŠ na výchovu a vzdělávání žáků s autismem shrnout jejich zkušenosti s těmito žáky a s využíváním speciálních pomůcek, které jsou pro tyto děti určeny. Kladu si rovněž za cíl vytvoření souboru pomůcek, s jejichž využíváním mají pedagogové v praxi dobré zkušenosti. Teoretická část obsahuje kapitoly zabývající se definicí autismu, výskytem a příčinami, výchovou a vzděláváním žáků s autismem, didaktickými pomůckami, strukturovaným učením a TEACCH programem pro žáky s poruchou autistického spektra. Dále je zde uveden přehled školských a dalších poradenských zařízení, na které je možné se v případě potřeby obrátit se žádostí o pomoc. V praktické části řeším výzkumný problém: Jaké je povědomí pedagogických pracovníků 1. stupně ZŠ o problematice poruch autistického spektra a o práci se žáky s diagnózou PAS? Uvádím zde výsledky smíšeného výzkumného šetření. Pro kvantitativní část výzkumu jsem využila metodu dotazníkového šetření, kde výzkumný soubor tvoří pedagogičtí pracovníci 1. stupně základních škol. Pro kvalitativní část výzkumu jsem zvolila metodu rozhovoru. Rozhovor jsem vedla s vedoucí Speciálně pedagogického centra pro děti, žáky a studenty s poruchou autistického spektra, s asistentkou pedagoga ZŠ, která se věnuje žákovi s PAS a s vychovatelkou školní družiny, do které tento žák dochází. Praktická část obsahuje též soubor používaných pomůcek na 1. stupni ZŠ.
Vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra na 2. stupni základní školy
MALÍŘSKÁ, Eva
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání žáků sporuchami autistického spektra na 2. stupni základní školy. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. První částí je teoretická část, ve které je na základě odborné literatury zpracována problematika poruch autistického spektra, jejich historie, dělení a diagnostika. Dále je zde charakterizováno inkluzivní vzdělávání žáka. V praktické části je provedeno výzkumné šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak jsou vzděláváni žáci s poruchami autistického spektra na 2. stupni základní školy. Výzkumné šetření a jeho cíl byl sledován za pomoci metod pozorování, rozhovorů a analýzy dokumentu.Pomocí těchto metod byl zjištěn aktuální stav vzdělávání těchto žáků na 2. stupni základní školy.
Činnost Speciálně pedagogického centra pro žáky s poruchami autistického spektra
Habartová, Iva ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na činnost Speciálně pedagogického centra, poskytovanou rodičům dětí a žáků s poruchou autistického spektra ve městě Chebu a v blízkém okolí. Teoretická část práce shrnuje pomocí dostupné odborné literatury základní poznatky o problematice autismu, komplexní diagnostice, speciálně pedagogické péči. Specifikuje formy poradenských služeb v České republice a konkretizuje služby speciálně pedagogického centra, především pro žáky s poruchami autistického spektra. Výzkumná část diplomové práce obsahuje charakteristiku zkoumaného souboru a pomocí dotazníkového šetření zjišťuje spokojenost rodičů žáků s poruchami autistického spektra s nabídkou poskytovaných služeb speciálně pedagogického centra, analyzuje míru využití jednotlivých strategií a mapuje možnosti, jak nabídku speciálně pedagogické péče rozšířit.
Zájmy dětí s Aspergerovým syndromem z pohledu rodičů
Štěpánová, Lenka ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
SOUHRN Naše práce se snaží postihnout problematiku zájmů dětí s Aspergerovým syndromem. Teoretická část zasazuje diagnózu Aspergerova syndromu do kontextu Poruch autistického spektra. Vymezuje Aspergerův syndrom oproti jiným poruchám autistického spektra, uvádí jeho diagnostiku a zaměřuje se na oblast rodiny dítěte s postižením. Praktická část zachycuje výzkum, který se zaměřuje na vymezení konkrétních zájmů dětí s Aspergerovým syndromem skrze analýzu a porovnání těchto zájmů
Příprava učitelů na integraci dětí s poruchou autistického spektra do běžné základní školy
Krejčová, Michaela ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Diplomová práce s názvem Příprava učitelů na integraci dětí s poruchou autistického spektra do běžné základní školy si klade za cíl ve své teoretické části seznámit čtenáře s pojmem porucha autistického spektra, jeho klasifikací a bližšími charakteristikami jednotlivých poruch, se kterými se učitel při integraci může setkat. Přináší přehled vhodných přístupů, forem a metod práce s těmito dětmi, možnosti vzdělávání a blíže se zaměřuje na integraci do běžných základních škol. Ve své výzkumné části si klade za cíl hlouběji proniknout do problematiky přípravy učitelů na integraci žáka s autismem a popis jejího následného průběhu. Na základě metod kvalitativního výzkumu, konkrétně polostrukturovaného rozhovoru a studia dokumentů, přináší soubor názorů, postojů, zkušeností, doporučení a rad integrujících učitelů a ředitelů škol, ale i názory a postoje učitelů, kteří s integrací nemají zkušenosti. Výsledky šetření mohou být podkladem pro další výzkum kvantitativního charakteru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.